reklama

Babka zberateľka

Jój, to nevyhadzúj, šak to bude ešče na niečo dobré...!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Mám takú babku. Babku zberateľku. Poctivo vymýva kelímky od jogurtu a margarínu. Odkladá papierové sáčky od múky. Zbiera štuple od fľaše.

Nuž čo, povedala som si, nech to robí, nikomu tým neublíži. Aspoň sa zabaví.

Jedného dňa, keď ma schytila taká tá "upratovacia mánia", som vzala igelitku nemenovaného obchdného reťazca a začala som do nej hádzať nepoužiteľné a zlomené kusy hračiek mojich detí. Páni, niekedy som sa vážne čudovala, čo všetko v tej hŕbe hračiek nachádzam. Do igelitky putovalo odlomené koliesko z autíčka, neidentifikovateľné kusy z kinderka, polámané ceruzky, karoséria jeepu bez kolies a podobné "polotovary". Niektoré úlomky boli fakt nebezpečne ostré. Hotovo. Hračky sú opäť bezpečné, na igelitku som spravila veľký uzol a šup ju do smetiaka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi o dva dni pozerám s čím sa tie moje detváky tak dobre na dvore bavia, že sú tak podivne ticho. Malý niečo zviera v rúčke a nie a nie to pustiť. Po dohováraní predsa len otvára dlaň, z ktorej vykúka odkiaľsi známe koliesko. "Odkiaľ to máš?" Pýtam sa a on celý rozžiarený vyťahuje, mne už dôverne známu igelitku plnú harabúrd spoza opretého bicyklíka.

"Babka, načo ste tú igelitku zo smetiaka vyťahovali?"

"Šak, nech sa deti hrajú, veď to sú hračky, ešte budú dobré..."

Na jar otec objednal kontajner. Celé dva dni doň s manželom hádzali haraburdy - drôty, staré plechy, deravé konvy a iné doslúžilé veci. Oni hádzali hore z pravej strany, babka dávala dole z ľavej strany. "Šak, to sú samé dobré veci, ešte sa dajú použiť." "Babka a načo vám bude deravé vedro?" "A čo ja vím, môžem tam zasadiť kvety." "Babka, veď tam sú kvetináče." Ale babka nie, veď všetko sa dá podomácky recyklovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak napríklad som sa poučila, že deravé pančušky sú dobré po zauzlení na sušenie semienok, roztrhnutou prackou zo sandále sa dá zaplátať iná, a s prázdnou nádobou od aviváže sa dajú dobre polievať kvety:(.

A naučila som sa, že ak niečo naozaj chcem vyhodiť, bez toho, aby sa to "recyklovalo" späť, tak to vyhadzujem v meste do verejných odpadových košov.

Babka má už 84 rokov a je nevhodné sa s ňou hádať, veď ktovie čo budeme zbierať my, ak sa vôbec dožijeme jej veku. A koniec koncov, recyklácia je v dnešnej dobe moderná...

Mariana Balážová

Mariana Balážová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som, kto som a nechcem byť nikým iným Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu